Krachtige
No-nonsense
communicatie

Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek

TETSKE maakt deel uit van het projectteam van het Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek (DOA). Onze verantwoordelijkheid omvat alle communicatie vanuit DOA, evenals de creatieve organisatie van diverse campagnes.

Op 14 september 2023 onderging DOA een herlancering. Eerder werkten we al samen met het projectteam van Achterhoek Onderneemt Duurzaam (AOD). Donderdag 14 september 2023 is het Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek gelanceerd! Voorafgaand aan de lancering werd er een boom geplant door de wethouder van de Gemeente Winterswijk, de voorzitter van SIKA en de voorzitter van VNO-NCW. Deze boom symboliseert een duurzame toekomst voor bedrijven in de Achterhoek en net als deze boom zal groeien, zal ook het Duurzaam Ondernemerscentrum Achterhoek zich ontwikkelen.

DOA is hét expertisecentrum voor duurzaamheid en energie voor het bedrijfsleven. Als ondernemer kun je bij DOA terecht voor vragen, begeleiding en ondersteuning over energie en circulariteit. Maar ook als je als bedrijvenpark of winkelcentrum samen met andere ondernemers aan de slag wil met verduurzamen, biedt DOA hierbij ondersteuning.

Om DOA succesvol te lanceren, hebben we een uitgebreide aanpak toegepast. In eerste instantie namen we de leiding bij de ontwikkeling van de nieuwe website. Niet alleen gaven we vorm aan de structuur, maar we schreven ook met veel plezier de teksten en vulden de website. Het moment van de livegang was erg belangrijk, maar we hebben ervoor gezorgd dat dit vlekkeloos verliep.

Een ander hoogtepunt was onze betrokkenheid bij de VNO-NCW bijeenkomst. We stelden DOA-pakketjes samen in de frisse nieuwe huisstijl. Deze pakketjes omvatten onder andere een mok met zaadbommen voor een vruchtbare boodschap en een kaartje met een QR-code naar de nieuwe website. Tijdens deze avond kwamen we in actie om momenten vast te leggen, wat leidde tot een enthousiaste aftermovie.Om de visuele identiteit van DOA extra te benadrukken, verzorgden we kleurrijke roll-up banners in de nieuwe huisstijl.

Voor het bereiken van de juiste doelgroep ontwikkelden we een volledig nieuwe huisstijl, specifiek gericht op individuele bedrijven (detailhandel en industrie) en bedrijvenparken of ondernemersverenigingen. Ons team voert alle communicatietaken uit voor DOA, waaronder strategiebepaling, vormgeving, interviewen, websitebeheer, social media, digitale nieuwsbrieven, en het vastleggen van video- en fotografie tijdens campagnes en evenementen.