Achterhoek Onderneemt Duurzaam
TETSKE is onderdeel van het projectteam van Achterhoek Onderneemt Duurzaam. Wij houden ons vooral bezig met de communicatie en de (creatieve) organisatie van campagnes.
Kun je wat meer vertellen over wie je bent en wat je doet?
Ik ben Jan Straatman en als programma adviseur ben ik onderdeel van het projectteam van Achterhoek Onderneemt Duurzaam. Als samenwerkende ondernemers in de Achterhoek helpen wij het mkb en de industriële sector om duurzaam te ondernemen. Samen met onze partners, gemeenten en provincie, gaan we voor ons doel: een energieneutrale Achterhoek in 2030.
Hoe is de samenwerking met TETSKE ontstaan?
AOD startte met haar voorbereiding in 2017, op dat moment was dat samen met Susan Hofs van de Campagnefabriek. Zij verzorgde alle communicatie rondom AOD. Toen Susan ervoor koos om haar koers te gaan verleggen, zijn we op zoek gegaan naar een opvolger. Wij hebben gekeken in ons netwerk en Susan heeft wat bedrijven uit haar netwerk aan ons voorgesteld, waaronder TETSKE.
Jullie konden kiezen uit meerdere potentiële samenwerkingspartners. Waarom kozen jullie voor TETSKE?
Vooral de “recht voor zijn raap” en creatieve insteek van TETSKE sprak ons meteen aan. Het is natuurlijk altijd lastig voor een opvolger om op een rijdende trein te stappen, maar de overgang heeft naadloos plaatsgevonden. Een nieuwe samenwerking brengt voor AOD ook een nieuwe kijk op dingen. Een net wat andere insteek van een campagne bijvoorbeeld. Soms is het ook goed om dingen anders te doen dan dat je altijd deed. Het brengt weer nieuwe creativiteit en geeft AOD weer vleugels.
Wat vind je zo prettig aan de samenwerking met TETSKE?
Vooral de pragmatische aanpak en de hands-on mentaliteit. De grote lijnen worden samen uitgezet en daarna wordt er gewoon lekker aan de slag gegaan. Het team van TETSKE reageert alert op dat wat er speelt en komt met vernieuwende ideeën. Dit vinden we echt een meerwaarde van onze samenwerking. We moeten er samen voor zorgen dat we die motor blijven aanzwengelen bij ondernemers, steeds nieuwe impulsen geven aan de campagnes. We merken dat we steeds nieuwe manieren moet blijven bedenken om onze doelgroep te bereiken en onder de aandacht te blijven. Met dezelfde boodschap maar steeds een net andere invulling. Creativiteit is daarbij zo belangrijk.
Hoe zou je ons beschrijven aan een vriend?
Als een no-nonsense bureau dat proactief aan de slag gaat. Op vragen zoals; met welke vorm en inhoud kun je de juiste doelgroep bereiken, kun je een creatieve uitwerking verwachten.
TETSKE bestaat uit een team van mensen die onder andere kunnen vormgeven, schrijven of fotograferen. Verschillende disciplines in huis dus, maar er wordt ook met gemak samenwerking gezocht met andere partijen.
Kun je een leuk voorbeeld noemen van een verrassend idee van TETSKE?
Nou onze eerste echte gezamenlijke actie was de najaarscampagne. We dachten toen wel; zullen de ondernemers hun hoofd hebben staan naar besparingen? Je zit toch midden in de Coronatijd. Gek genoeg waren we positief verrast door de resultaten. Dit komt toch wel doordat we echt samen hebben gekeken naar de mogelijkheden. Het valt me op dat dat sowieso iets is waar TETSKE goed in is: denken in oplossingen. Zo ook recent nog. We hadden de voorjaarscampagne gepland, waarbij we met het campagneteam een rondje langs Achterhoekse bedrijven wilden maken. De verlengde lockdown zorgde ervoor dat dit niet door kon gaan. TETSKE is niet voor één gat te vangen en bedacht een leuke alternatieve actie. Zo creatief en flexibel.